Wzór harmonogramu publikacji [pobierz]- Jak planować obecność i wydatki w social mediach

grafiki fb dental (1)

Prowadzenie mediów społecznościowych gabinetu to najgorsza zmora lub przyjemność. Skąd takie różnice? Wynika to z podejścia do planowania poszczególnych publikacji. Zajmując się marketingiem ad hoc marnujemy mnóstwo czasu, który możemy odzyskać dzięki odpowiedniemu planowaniu. W tym artykule dzielimy się z Państwem tym, co wypracowaliśmy jako dobre praktyki i co pozwala nam zarządzać wieloma kontami w mediach społecznościowych naszych klientów.

 

Odpowiednie planowanie – czyli co?

Na naszym blogu dzieliliśmy się jakiś czas temu wskazówkami (cały artykuł TUTAJ), jak przygotowujemy strategię marketingową dla klientów. Mając już ustalone to co chcemy publikować i w jakich kanałach można przejść do kolejnego kroku – czyli regularnego postowania. Aby robić to wydajnie stosujemy harmonogram publikacji.

Dlaczego warto?

Powodów jest wiele, przede wszystkim:

  • Tworzymy profesjonalną komunikację – analizując profile w mediach społecznościowych różnych gabinetów, sprawne oko potrafi zauważyć czy jest on prowadzony profesjonalnie, zgodnie z ustaloną strategią, czy doraźnie i nieprzemyślanie.
  • Przyzwyczajanie odbiorców – regularność w mediach społecznościowych jest bardzo ważna. Nasze teksty na bloga pojawiają się zawsze w środy – dzięki czemu jesteśmy w stanie wygenerować większą ilość osób „czekających” na kolejny materiał.
  • Regularność dopasowana do algorytmów – wszystkie media społecznościowe kierują się odpowiednimi algorytmami, które promują regularność. Dzięki temu sprawiamy, że nasze zasięgi będą wzrastać.
  • Oszczędność czasu – planując posty z miesięcznym wyprzedzeniem jesteśmy w stanie zaoszczędzić czas. Jeden raz rozpisujemy tematykę, a następnie wykonujemy grafiki i opisy. Nie robiąc tego „na raz” co drugi dzień marnowalibyśmy czas na to, by się zastanowić, co chcemy opublikować jutro.
  • Uzyskanie efektu kuli śnieżnej – publikując materiały w różnych kanałach jeśli w stanie zaplanować je w taki sposób, by treści z jednego kanału zachęcały do odwiedzin kolejnego dzięki czemu jedna publikacja może spowodować np. duży ruch na stronie
  • Brak niespodzianek – planując z wyprzedzeniem i uwzględniając publikację w każdym kanale, unikamy sytuacji w której brakuje nam materiały na najbliższy dzień, a grafik jest na urlopie

 

Chcesz osiągać rezultaty, ale nie masz czasu?

Zwiększ przychody i ilość pacjentów w gabinecie dzięki skutecznemu marketingowi. Mamy doświadczenie, zespół z medycznym wykształceniem i liczne realizacje dla stomatologów na koncie. Porozmawiaj z Natalią, która doradzi jak rozwijać gabinet.

+48 533 632 321   wspolpraca@dentalbusiess.pl

Natalia, Customer Success Manager

Harmonogram do pobrania

Harmonogram dostępny jest jako plik Excel z wbudowanymi formułami pozwalającymi na  podliczenie kosztów wytworzenia treści oraz ich promocji.

Harmonogram publikacji wraz z kosztem promocji pobierzesz TUTAJ.

Co składa się na harmonogram i jak z niego korzystać?

 

Harmonogram ma postać kalendarza obejmującego okres miesiąca. Nowe tygodnie pojawiają się w kolejnych wierszach. Pierwsza kolumna zawiera spis wszystkich kanałów, w których pojawiają się treści. Mając na uwadze charakter większości gabinetów stomatologicznych, umieściliśmy tutaj Facebooka, Instagrama oraz wpisy na blogu.

Jeśli na naszym blogu co drugi poniedziałek pojawia się nowy wpis, to umieszczamy informację z tytułem postu w tabelce. Jeśli na Facebooku co piątek pojawia się sylwetka osoby z zespołu, także rozpisujemy to w harmonogramie.

Koszty

Ostatnie dwie kolumny dotyczą wydatków. Są one podzielone na 2 rodzaje. W ramach budżetu na reklamę mieści się koszt kampanii reklamowych na Facebooku czy Instagramie. Budżet na realizację zawiera pracę grafika oraz autorów tekstów. Koszty liczone są w rozliczeniu tygodniowym z podziałem na kanał. Na koniec miesiąca zbierane są dane o całościowym koszcie reklamy oraz z podziałem na poszczególne kanały.

Skuteczny marketing stomatologiczny

Dowiedz się, jak możemy pomóc Ci osiągać więcej i rozwijać swój gabinet. Jesteśmy agencją marketingową specjalizująca się w rynku stomatologicznym. Tworzymy identyfikacje wizualne, strony www, prowadzimy media społecznościowe i pracujemy z prasą.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *