Spójrz na siebie oczami Pacjenta – 10 wskazówek jak poprawić swoją widoczność w sieci

Pozycjonowanie gabinetów stomatologicznych

W erze internetu i rosnących oczekiwań pacjentów względem lekarzy kluczowe jest zadbanie o widoczność w sieci. Znanym faktem jest, że znacznie łatwiej jest utrzymać pacjenta niż pozyskać nowego. Zgodnie ze statystykami podawanymi przez Znanego Lekarza prawie 95% pacjentów wraca do gabinetu jeżeli są zadowoleni z usług. Utrzymanie takiego pacjenta jest nawet 5-krotnie tańsze niż pozyskanie nowego. Dlatego też pozyskiwanie nowych pacjentów jest elementem działalności gabinetów, który sprawia najwięcej problemów. Poniżej przedstawiamy 10 sprawdzonych metod na poprawienie swojej widoczności w sieci.

1. Rób dobre wrażenie

Spójna identyfikacja graficzna, ciekawe informacje oraz ludzka twarz Twojego gabinetu są w stanie zdziałać cuda. Często lekarze skupieni na leczeniu zapominają o skutecznej komunikacji z pacjentami. Komunikacja to nie tylko zalecenia po zabiegu ale też wizerunek profesjonalisty jaki się projektuje w sieci. Jest to szczególnie ważne dla pacjentów, którzy nie mieli jeszcze szansy znaleźć się na fotelu.

2. Zadbaj o odpowiedni Content

Wychodzenie naprzeciw zapytaniom potencjalnych pacjentów jest skuteczną metodą budowania swojego wizerunku eksperta. Czym jest biała dieta? Jak przygotować się do założenia aparatu ortodontycznego? Czy leczenie kanałowe boli? Są to przykłady pytań jakie krążą w głowach pacjentów przymierzających się do odwiedzenia gabinetu stomatologicznego. Odpowiedzenie na te pytanie i inne im podobne znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że pacjent wybierze właśnie waszą placówkę.

3. Bądź wszędzie gdzie są potencjalni pacjenci

Facebook, Instagram, wyszukiwarka, Znany Lekarz, Wizytówka Google, Panorama Firm. Co wybrać? Krótką odpowiedzią jest wszystko. Bądź wszędzie gdzie są potencjalni pacjenci. Skup się na kanałach komunikacji, które mają dla Ciebie największy potencjał ale nie ignoruj reszty. Jeżeli nie chcesz aktywnie prowadzić profilu na facebooku to przynajmniej załóż go i uzupełnij podstawowe informacje. Część ludzi swoje poszukiwania zaczyna właśnie od facebooka. Nie czujesz Instagrama? Żaden problem. Załóż konto i wrzuć kilka zdjęć ze środka gabinetu aby nie świecił pustkami. Podobną zasadą należy się kierować w przypadku wszystkich innych kanałów. Pamiętaj tylko aby były podane w nich spójne informacje.

4. Uzupełnij i aktualizuj wizytówkę w Google

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wizytówka Google stała się jedną z bardziej skutecznych metod pozwalającą lokalnym przedsiębiorcom na dotarcie do potencjalnych. Wraz z rozwojem Google Maps stanowi jeden z ważniejszych nośników informacji dla odbiorców końcowych. Poniżej wrzucamy wykres z aplikacji Google Moja Firma jednego z naszych klientów pokazujący jak zwiększa się widoczność w sieci po uzupełnieniu wizytówki. Każdy telefon to jest potencjalny pacjent a każda prośba o wyznaczenie trasy dojazdu to pacjent, który znalazł nas na mapie i jedzie umówić wizytę. Łatwo jest dostrzec moment, w którym wizytówka została odpowiednio uzupełniona.

5. Organizuj wydarzenia na terenie swojego gabinetu

Zaproszenie potencjalnych pacjentów do odwiedzenia Twojego gabinetu nie tylko w celach medycznych jest świetnym sposobem na przełamanie lęku związanego z wizytą u dentysty, Daje to szansę na poznanie ludzi, którzy pracują w gabinecie, wystroju wnętrza, zbudowania zaufania bez perspektywy bolesnego zabiegu na horyzoncie. Z naszego doświadczenia najlepiej sprawdzają się darmowe przeglądy uzębienia oraz higienizacja w obniżonej cenie.

6. Pokaż się w prasie lokalnej

Wbrew obiegowej opinii prasa lokalna ma się świetnie. Lokalne tytuły są jednymi z lepiej sprzedających się w sklepach. Reklama w lokalnej prasie jest bardzo często tańsza i skuteczniejsza niż reklama w internecie. W szczególności dla gabinetów dopiero rozpoczynających swoją działalność. Ludzie w naturalny sposób obdarzają większym zaufaniem informacje, które przeczytali w prasie. Poniżej przedstawiam zrzut ekranu z Google Analytics jednego z gabinetów, dla którego mieliśmy przyjemność przygotowywać kampanie rozruchową. Wzrost wizyt na stronie internetowej jest bardzo wyraźny.

7. Dbaj o opinię

Opinie są najważniejszym elementem marketingu szeptanego. Ponad 65% pacjentów sprawdza opinie na temat gabinetu przed wykonaniem telefonu. O opinie należy prosić. Dobrą praktyką jest proszenie stałych klientów o wystawienie opinii po wizycie. Każda opinia pomaga pozycjonować stronę gabientu w wynikach wyszukiwania. Jest to jeden z bardziej istotnych czynników, które algorytmy wyszukiwarki biorą pod uwagę ustanawiając pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o to aby opinie były wystawiane we wszystkich kanałach, które są kluczowe do pozyskiwania nowych pacjentów.

8. Zawsze odbieraj telefon lub oddzwaniaj

Podobnie jak dbanie o opinie, dbanie o to aby każdy telefon był odebrany jest bardzo skuteczny z perspektywy wizerunku w sieci. Nie tylko buduje to dobrą renomę gabinetu. Za każdym razem gdy pacjent klika w numer telefonu na stronie internetowej lub w wyszukiwarce Google strona zyskuje na zaufaniu dzięki czemu jest faworyzowana w wynikach wyszukiwania. Im częściej nasz numer się pojawia i im częściej jest klikany tym więcej zaufania zyskujemy. Jednak na nic się to nie zda jeżeli telefony pozostaną bez odpowiedzi.

9. Pozwól swojej stronie internetowej pracować na Ciebie

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to darmowy pracownik, który pracuje dla Ciebie 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Im lepiej ją zoptymalizujesz i im więcej odpowiednich treści się będzie na niej znajdowało tym bardziej efektywnym narzędziem się stanie. Zaniedbana, nieaktualizowana strona internetowa to zmarnowany potencjał. Traktuj swoją stronę internetową tak jakby była Twoją prawdziwą wizytówką. Jeżeli chcesz żeby odzwierciedlała profesjonalizm, etykę pracy, dobre wykształcenie to przekaż to przy pomocy strony. Jeżeli Twój gabient się rozwija to Twoja strona powinna rozwijać się również. Pacjenci to docenią.

10. Reklama PPC

PPC czyli Pay Per Click. Płacimy konkretną cenę za każde kliknięcie. Ten model rozliczeń jest stosowany głównie przez Facebooka oraz Google. Prawdopodobnie pozycja, która wymaga najwięcej doświadczenia i wprawy ze wszystkich przedstawionych na tej liście. Może być bardzo skuteczna jeżeli będzie prowadzona przez ekspertów. Z każdym miesiącem odpowiednio prowadzone kampanie stają się tańsze dzięki optymalizacji. Jest to świetny sposób na reklamę konkretnych usług. Najlepiej tych,  które mają na tyle duża marże, że koszt reklamy może być skompensowany przez zyski z usługi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *