Przejmowanie prywatnych gabinetów stomatologicznych – plany gigantów jak Medicover Stomatologia

sposobów na pozyskanie pacjentów do gabinetu stomatologicznego (4)

Rynek stomatologiczny aktualnie opiera się na prywatnych gabinetach prowadzonych przez stomatologów. Jest ich obecnie około 6 000. W najbliższych lata ta sytuacja może się zmienić ze względu na… plany wielkich firm medycznych jak Medicover, które planują liczne przejęcia na tym rynku.

1/4 rynku w rękach dużych sieci

Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia Wioletta Januszczyk mówi, że planem spółki na kolejne lata jest akwizycja kolejnych gabinetów stomatologicznych. Wzorem mają być kraje jak Wielka Brytania i Hiszpania, gdzie 25% wszystkich gabinetów stomatologicznych na rynku jest w rękach sieci, czy Finlandia, gdzie wskaźnik ten wynosi aż 35%. Zgodnie z zasadą, przejęcie gabinetu zawsze wiąże się z przekazaniem 100% udziału firmie.

Korzyść… czy zagrożenie?

Medicover Stomatologia podkreśla korzyści wynikające z dołączenia do ich sieci. Zmniejszenie kosztów dzięki centralizacji usług administracyjnych, księgowych, marketing czy dostęp do nowych technologii. W scenariuszu tym stomatolodzy  mogą w pełni skupić się na wykonywaniu zawodu, pracy z pacjentem i doszkalaniu się.

Jak będzie wyglądała kwestia jakości zabiegów, czasu dla pacjenta oraz samych pensji stomatologów w sytuacji tak dużej konsolidacji rynku nie wie nikt. Jednymi wskazówkami mogą być warunki w już działających placówkach dużych graczy. Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy sam…

Nie chcesz zostać w tyle, gdy konkurencja prężnie się rozwija?

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc wykorzystać potencjał marketingu by zwiększać przychody gabinetu i umacniać pozycję na rynku. Natalia, odpowie na twoje wszystkie pytania i doradzi najlepsze rozwiązanie. 

Jesteśmy agencją marketingową specjalizującą się w rynku stomatologicznym.

Natalia, Customer Success Manager

wspolpraca@dentalbusiness.pl  533 632 321

Co robić?

Wielu właścicieli gabinetów w ostatnich latach obserwuje zmniejszenie ilości pacjentów i przychodów. Większa konkurencja i wyższe koszty nie ułatwiają prowadzenia biznesu. Stomatologia podlega podobnym prawom rynkowym jak farmacja – rynek (a właściwie rynkowi giganci) zjadają tych, którzy się nie rozwijają i stoją w miejscu. To moment, w którym należy rozpocząć działania marketingowe i budowanie wizerunku gabinetu. Zbudowanie odpowiedniej strategii i regularne działania sprawią, że ilość pacjentów i wartość zabiegów pójdą w górę.

Źrodło: https://healthcaremarketexperts.com/aktualnosci/wioletta-januszczyk-dla-pmr-konsolidacja-rynku-stomatologii/

Zobacz portfolio

Jesteś zmęczony prowadzeniem gabinetu i chcesz go sprzedać z zyskiem?

Pomożemy Ci przygotować gabinet do sprzedaży, skonstruować ofertę i znaleźć kupca. Dowiedz się więcej w czasie indywidualnej rozmowy.

Effiom Adrian, Finance Manager

wspolpraca@dentalbusiness.pl  668 027 712

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *