W ramach cyklu „ w 2019 roku otworzę gabinet stomatologiczny” dużo pisaliśmy o aspektach biznesowych gabinetu. Równolegle do nich, należy zadbać o marketing gabinetu, a dokładnie aktywnie przyciągać pacjentów. Wielu stomatologów z którymi pracuje narzeka na brak pomysłów, jak to skutecznie robić. Postanowiliśmy przygotować listę pomysłów, które pomogą docierać do pacjentów.
Przy opracowywaniu listy uwzględniliśmy najbardziej popularne kanały: social media, prasę, działania stacjonarne oraz reklamę w wyszukiwarce. Zapraszamy do zapoznania się z listą, która może stanowić inspirację do działań marketingowych! Jako uzupełnienie listy, polecamy przeczytać nasz wcześniejszy post, na temat tworzenia strategii marketingowej.
Pomysły:
- Kampania AdWords.
- Pozycjonowanie strony gabinetu (SEO).
- Kampania reklamowa na Facebooku.
- Kampania reklamowa na Instagramie.
- Konkurs na Facebooku.
- Współpraca z influencerem.
- Newsletter mailowy do obecnych pacjentów.
- Reklama w lokalnej prasie.
- Reklama w radio.
- Artykuł edukacyjny na portalu dla pacjentów.
- Artykuł edukacyjny w lokalnej prasie.
- Banner na lokalnym portalu.
- Konkurs na Instagramie.
- Ulotki w zaprzyjaźnionych miejscach w Twoim mieście.
- Promocje w gabinecie (np.: darmowy przegląd).
- Post w grupie na Facebooku.
- Łączona zniżka na usługi u stomatologa i w zaprzyjaźnionym gabinecie medycyny estetycznej.
- Optymalizacja konta na Znanym Lekarzu.
- Rekomendacje pacjentów na stronie internetowej.
- Obecność na stronach typu katalogi lokalnych biznesów.
- Dni otwarte gabinetu.
- Kampania w gabinecie związana ze Światowym Dniem Jamy Ustnej.
- Wydarzenie na Facebooku.
- Reklama na Instastories.
- Wywiad ze stomatologiem w lokalnej telewizji.
- Listy z życzeniami z okazji urodzin dla pacjentów.
- Kampania SMS do osób znajdujących w najbliższym otoczeniu gabinetu.
- Rekomendacje pacjentów w Google.
- Wiadomość SMS do obecnych pacjentów gabinetów.
- Zniżka na zabiegi w wakacje do obecnych pacjentów.
- Wywiad ze stomatologiem w telewizji śniadaniowej.
- Wystąpienie stomatologa na spotkaniu klubu mam.
- Artykuł ekspercki stomatologa na LinkedIn.
- Cykl testów na blogu firmowym.
- Vlog stomatologa.
- Cykl porad na YouTube dla pacjentów.
- Reklama na billboardzie.
- Rekomendacje pacjentów na Facebooku.
Jeśli chciałbyś wypróbować niektóre z tych taktyk i już niebawem pozyskać nowych pacjentów do gabinetu – zapraszamy do kontaktu. Natalia, Customer Success Manager odpowie na wszystkie pytania pod numerem: 533 632 321!
Dołącz do wydarzenia na Facebooku: „W 2019 otworzę gabinet stomatologiczny” i dostawaj co tydzień porcję praktycznej wiedzy na temat otwierania i rozwijania gabinetu!
Sprawdź również nasze inne artykuły
„12 Najczęstszych błędów w marketingu medycznym i jak ich unikać”
„Jak zwiększyć liczbę pacjentów odwiedzających twoją stronę internetową?”
„Wady i zalety różnych strategii w marketingu online”